Blåbærtua

• Helene: pedagogisk leder 100%
  • Musu: pedagogisk medarbeider 100%
  • Karoline: fagarbeider 100%

Vi på Blåbærtua legger vekt på at barn og voksne skal trives og synes det er morsom og hyggelig å være sammen i hverdagen. Miljøet er preget av humor, glede og lek. Vi er glade i sang, musikk, dans og bevegelse, og bruker blant annet Minirøris og yoga. I tillegg synes vi det er viktig med en hvilestund i en travel hverdag.

På Blåbærtua er det leken som dominerer hverdagen, og barna leker både i små og store grupper. De voksne deltar aktivt, og legger til rette for at barna skal knytte vennskap og øke sin sosiale kompetanse.

Rommet vårt gir oss muligheten til å dele oss opp i små og store grupper der vi kan leke ulike leker. Vi har ofte samlinger som baserer seg på temaer med forankringspunkt i Rammeplanen, og barnas språkutvikling står gjennomgående i sentrum.

Vi utnytter oss både av barnehagens inne- og utemiljø, samt at nærmiljøet vårt er en viktig del av hverdagen vår ved en hver årstid. Vi trives godt på våre ukentlige turdager. Naturopplevelser, fysisk utfoldelse og nye utfordringer er gøy!